1001 Film - Utolsó kommentek
blfr2@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://ezer1film.blog.hu/2024/03/03/479_volt_egyszer_egy_vadnyugat_once_upon_a_time_in_the_west/full_commentlist/1#c42492031
Válasz erre: 479. Volt Egyszer egy Vadnyugat (Once Upon a Time in the West) - 1968
2024-03-10T16:33:46+01:00
2024-03-10T16:33:46+01:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2024/03/03/479_volt_egyszer_egy_vadnyugat_once_upon_a_time_in_the_west?full_commentlist=1#c42491731" class="reply_nick_125265" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42491731 );">@Brando</a>: A nyitó párbajjal kapcsolatban egyetértek. A durva vágás miatt azonban sokáig fogalmam sem volt, hogy Cheyenne miért hal meg. (Azt ugyanis bennehagyták) Sokáig arra tippeltem, hogy a végső párbaj során valamelyik golyó esetleg őt is eltalálta. Most látva a végső változatot teljesen világos minden. AZ ágyjelenet nagy része pedig hiányzott a magyar változatból, nem véletlen, hogy a teljes változatnál a jelenet nagy részében nincsen szinkron.
https://ezer1film.blog.hu/2024/03/03/479_volt_egyszer_egy_vadnyugat_once_upon_a_time_in_the_west/full_commentlist/1#c42491731
Válasz erre: 479. Volt Egyszer egy Vadnyugat (Once Upon a Time in the West) - 1968
2024-03-10T10:19:45+01:00
2024-03-10T10:19:45+01:00
Brando
http://blog.hu/user/125265
A vágott változat két helyen is jobb mint a teljes, pontosabban három helyen. A nyitó párbaj után Harmonika elesik, majd halljuk a nyekergő szélmalom hangot majd snitt a McBain farmjara, ahol egy puskát látunk az ég felé céloznj. Tökéletes. Miért kell tudnunk h mi történt Harmonikával? Sokkal erősebb így a hatás, amikor újra látjuk őt, ráadásul végig egy misztikus figura a filmben, tehát ezáltal is erősödik ez a kép.<br />
Hogy a végén mutatni kell h mi lesz Cheyennel, az megint fölösleges. A vele kapcsolatos végső pár perc nem tesz hozzá a filmhez, a párbaj eldőlt, a titokra fény derült, a gonosz meglakolt, a főhős odébállt.<br />
Van a film kétharmadánál is egy fölösleges jelenet, ahol Morton van megalázva egy sziklás helyen, ez úgy ahogy van fölösleges, a film veszít a tempójából, jogos h kivágták.<br />
Összesegében nálam a magyar változat vezet, ahol a fenti kivágások mellett mutatják Frank és Jill ágyjelenetét, ugyanis ez benne volt a filmben a magyarországi bemutatón és később is. <br />
Ami a szinkront illeti: nagyszerű a magyar szinkron, de egyetlen szereplőnél sem jobb az eredetinél, sőt. (Kivétel egyedül Cardinale magyar hangja .) <br />
Még vmi. Bronsont lehet h nem tartod jó színésznek de Sergio Leone pont azért akarta megszerezni ehhez a filmhez (is), mert ő viszont a legjobb színésznek tartotta... Annyira csak nem tévedhetetett.
https://ezer1film.blog.hu/2024/03/03/479_volt_egyszer_egy_vadnyugat_once_upon_a_time_in_the_west/full_commentlist/1#c42489331
Válasz erre: 479. Volt Egyszer egy Vadnyugat (Once Upon a Time in the West) - 1968
2024-03-07T22:44:18+01:00
2024-03-07T22:44:18+01:00
lutánnia
http://blog.hu/user/271782
Juhú, új film!! ?
https://ezer1film.blog.hu/2024/03/03/479_volt_egyszer_egy_vadnyugat_once_upon_a_time_in_the_west/full_commentlist/1#c42483779
Válasz erre: 479. Volt Egyszer egy Vadnyugat (Once Upon a Time in the West) - 1968
2024-03-03T13:09:17+01:00
2024-03-03T13:09:17+01:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Valószínűleg az a ritka kivétel vagyok, aki csak egyszer látta a filmet, az is már 9 éve volt :O<br />
Sajnos nem sok maradt meg belőle, na meg akkor még nagyon kezdő is voltam, nem tudtam valószínűleg kellően értékelni. Ezért A jó, a rossz és a csúfra gondolva kellemesebb érzések fognak el, pedig már arra se emlékszem annyira :D
https://ezer1film.blog.hu/2023/11/28/478_a_tehen/full_commentlist/1#c42483359
Válasz erre: 478. A Tehén (گاو) - 1969
2024-03-02T23:45:53+01:00
2024-03-02T23:45:53+01:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2023/11/28/478_a_tehen?full_commentlist=1#c42483351" class="reply_nick_271782" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42483351 );">@lutánnia</a>: De-de! Most dolgozom a Vol egyszer egy Vadnyugat-on!
https://ezer1film.blog.hu/2023/11/28/478_a_tehen/full_commentlist/1#c42483351
Válasz erre: 478. A Tehén (گاو) - 1969
2024-03-02T23:07:44+01:00
2024-03-02T23:07:44+01:00
lutánnia
http://blog.hu/user/271782
Nem lesz új film már?
https://ezer1film.blog.hu/2023/11/12/m58_a_pal_utcai_fiuk/full_commentlist/1#c42313295
Válasz erre: M58. A Pál Utcai Fiúk - 1968
2023-11-12T07:40:33+01:00
2023-11-12T07:40:33+01:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Korrekt film, de nem voltam elragadtatva tőle. Nekem túlságosan szöveghű volt, így inkább illusztrációnak éreztem, nem valódi filmnek. (Az 1900-as évek passió-filmjei voltak még nagyon ilyenek.) Ajánlott azoknak, akiknek holnapra kellene elolvasniuk a regényt :D<br /><br />
De ami a legnagyobb tanulság volt, hogy gyerekfejjel teljesen máshogy láttam és értelmeztem; akkor Nemecsek hősiessége és a vele szembeni igazságtalanság volt a legkiemelkedőbb, most az egészet egy ironikus társadalomkritikaként fogtam fel.
https://ezer1film.blog.hu/2023/10/02/m52_egy_szerelem_harom_ejszakaja_730/full_commentlist/1#c42241533
Válasz erre: M52. Egy Szerelem Három Éjszakája - 1967
2023-10-03T00:36:56+02:00
2023-10-03T00:36:56+02:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2023/10/02/m52_egy_szerelem_harom_ejszakaja_730?full_commentlist=1#c42241447" class="reply_nick_1637499" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42241447 );">@Kaszabá</a>: Nagyon köszönöm, egészen biztosan ez az! A filmben ügyesen fotózták, ott úgy néz ki, mintha egyetlen bejárata lenne ennek a körbezárt térnek. A térkép alapján ez nem egészen így van. Ettől függetlenül nagyon kíváncsi vagyok, milyen a valóságban, úgyhogy holnap felkeresem. Mégegyszer köszönöm!
https://ezer1film.blog.hu/2023/10/02/m52_egy_szerelem_harom_ejszakaja_730/full_commentlist/1#c42241447
Válasz erre: M52. Egy Szerelem Három Éjszakája - 1967
2023-10-02T22:38:12+02:00
2023-10-02T22:38:12+02:00
Kaszabá
http://blog.hu/user/1637499
https://www.google.com/maps/@47.4863969,19.0823349,3a,75y,154.86h,96.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6vVtKcCePr4rtf59FdM7qA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu<br /><br />
Szerintem ez az az épület:)
https://ezer1film.blog.hu/2023/09/28/476_szigoruan_ellenorzott_vonatok_ost_e_sledovane_vlaky/full_commentlist/1#c42237813
Válasz erre: 476. Szigorúan Ellenőrzött Vonatok (Ostře sledované vlaky) - 1967
2023-09-30T12:23:03+02:00
2023-09-30T12:23:03+02:00
Magna cum laudeTigeri másztesz digrii
http://blog.hu/user/302263
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2023/09/28/476_szigoruan_ellenorzott_vonatok_ost_e_sledovane_vlaky?full_commentlist=1#c42235695" class="reply_nick_1107148" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42235695 );">@moodPedro</a>: Na, én arra azért igen! :))<br />
De amúgy nem sok maradt meg bennem azon kívül.<br />
Nagyon régen még gyerekként láttam.
https://ezer1film.blog.hu/2023/09/28/476_szigoruan_ellenorzott_vonatok_ost_e_sledovane_vlaky/full_commentlist/1#c42237575
Válasz erre: 476. Szigorúan Ellenőrzött Vonatok (Ostře sledované vlaky) - 1967
2023-09-30T03:12:06+02:00
2023-09-30T03:12:06+02:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2023/09/28/476_szigoruan_ellenorzott_vonatok_ost_e_sledovane_vlaky?full_commentlist=1#c42237573" class="reply_nick_171550" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42237573 );">@Rollende Landstrasse</a>: Nagyon köszönöm a megjegyzést, érdekes információk, utólagosan utalok is rá a posztban!
https://ezer1film.blog.hu/2023/09/28/476_szigoruan_ellenorzott_vonatok_ost_e_sledovane_vlaky/full_commentlist/1#c42237573
Válasz erre: 476. Szigorúan Ellenőrzött Vonatok (Ostře sledované vlaky) - 1967
2023-09-30T03:09:46+02:00
2023-09-30T03:09:46+02:00
Rollende Landstrasse
http://blog.hu/user/171550
A sínautó elterjedt jármű volt minden vasúton. Abban a korban még nem volt olyan úthálózat, mint ma. Sok kis állomáshoz csak szekérrel járható földút vezetett, a vasút volt az egyetlen gyors megközelítési mód. Szolgálati célra olcsóbb volt sínautót használni, mint egy nagy motorkocsit vagy mozdonyos vonatot. <br /><br />
A magyar terminológiában kiskocsi-menetnek hívták a közlekedését. A kicsi tömege miatt egyes biztosítóberendezések nem érzékelték a jelenlétét a pályán, ezért külön szabályok voltak rá. Két vonat között, menetrend nélkül közlekedhetett, ezért a főnökség, ellenőrző személyzet, pályafentatrtás használta. Kiskocsi lehetett a kézi hajtású hajtány, Pannónia-motoros pályakocsi, meg a vaskerekekkel ellátott autó. Sokféle létezett. A Vasúttörténeti Parkban láthatod a megmaradt kiskocsikat, sínautókat.<br /><br />
A nagyobbaknak volt beépített emelőjük, mellyel megfordíthatták a szükséges helyen, de le is emelhették vele a vágányról. A kisebbeket a rajta utazó vasutasok egyszerűen kézzel félrerakták. Emiatt egészen az ezredfordulóig a Forgalmi Utasítás úgy definiálta a mozdonyt, hogy olyan saját erejéből mozgó jármű, amely 3 perc alatt nem távolítható el a vágányról.
https://ezer1film.blog.hu/2023/09/28/476_szigoruan_ellenorzott_vonatok_ost_e_sledovane_vlaky/full_commentlist/1#c42236341
Válasz erre: 476. Szigorúan Ellenőrzött Vonatok (Ostře sledované vlaky) - 1967
2023-09-29T10:16:05+02:00
2023-09-29T10:16:05+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2023/09/28/476_szigoruan_ellenorzott_vonatok_ost_e_sledovane_vlaky?full_commentlist=1#c42235695" class="reply_nick_1107148" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42235695 );">@moodPedro</a>: Nem :(
https://ezer1film.blog.hu/2023/09/28/476_szigoruan_ellenorzott_vonatok_ost_e_sledovane_vlaky/full_commentlist/1#c42235695
Válasz erre: 476. Szigorúan Ellenőrzött Vonatok (Ostře sledované vlaky) - 1967
2023-09-28T19:59:05+02:00
2023-09-28T19:59:05+02:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2023/09/28/476_szigoruan_ellenorzott_vonatok_ost_e_sledovane_vlaky?full_commentlist=1#c42235691" class="reply_nick_1191178" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42235691 );">@Liberális Artúr</a>: Még a pecsételősre sem???? :)
https://ezer1film.blog.hu/2023/09/28/476_szigoruan_ellenorzott_vonatok_ost_e_sledovane_vlaky/full_commentlist/1#c42235691
Válasz erre: 476. Szigorúan Ellenőrzött Vonatok (Ostře sledované vlaky) - 1967
2023-09-28T19:57:35+02:00
2023-09-28T19:57:35+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Pont olyan, mint amilyennek egy csehszlovák filmet elképzel az ember. A hangulata úgy maradt meg bennem, hogy kevésbé felhőtlen, mint amilyenre vártam, jelenetekre egyáltalán nem emlékszem már belőle :(
https://ezer1film.blog.hu/2023/09/20/475_a_fold_transzban_terra_em_transe/full_commentlist/1#c42226685
Válasz erre: 475. A Föld Transzban (Terra em Transe) - 1967
2023-09-21T18:59:36+02:00
2023-09-21T18:59:36+02:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2023/09/20/475_a_fold_transzban_terra_em_transe?full_commentlist=1#c42226209" class="reply_nick_1191178" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42226209 );">@Liberális Artúr</a>: A Halál Antóniójáról több helyen is olvastam jókat, emerről viszont sehol, így megint nem értem, hogy miért így alakult a filmválasztás. Néha vannak ilyen furcsa dolgok ezen a listán....
https://ezer1film.blog.hu/2023/09/20/475_a_fold_transzban_terra_em_transe/full_commentlist/1#c42226209
Válasz erre: 475. A Föld Transzban (Terra em Transe) - 1967
2023-09-21T12:37:15+02:00
2023-09-21T12:37:15+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Őszintén szólva nem sok maradt meg a sztoriból, de gondolom ezzel et is így vagy már egy nap után is :D<br />
Rocha amúgy is nehezen követhető számomra is, ez később sem lett jobb.<br /><br />
Ami a brazil filmeket illeti, néhány kivételtől eltekintve nekem nem annyira jöttek be. Általában lehangolóak. Mondjuk a Fekete Orfeusz sem volt annyira vidám :D Rochától még ajánlhatom a Halál Antóniója (1969) c. filmet, az olyan, mintha az Isten és Ördög a Nap földjén folytatása lenne; esetleg még a Cavalcantiról (1977), ami egy rövidfilm és sokkal jobban passzol a stílusához, mint ezek az egészestések.
https://ezer1film.blog.hu/2023/08/04/474_tuz_van_babam_hori_ma_panenko/full_commentlist/1#c42157715
Válasz erre: 474. Tűz Van, Babám (Horí, Má Panenko) - 1967
2023-08-05T10:33:24+02:00
2023-08-05T10:33:24+02:00
pobeda
http://blog.hu/user/145644
Nem gondoltam, hogy csak 1988-ban mutatták be nálunk, mintha korábban lett volna.Nagyszerű film.
https://ezer1film.blog.hu/2016/03/11/micsoda_793/full_commentlist/1#c42113200
Válasz erre: Micsoda ??!
2023-06-29T23:11:52+02:00
2023-06-29T23:11:52+02:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2016/03/11/micsoda_793?full_commentlist=1#c42113134" class="reply_nick_271209" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42113134 );">@scal</a>: a tervem alapvetően az, hogy ha vegzek az első kiadással, akkor az aktualis kiadasból vegigveszem azokat a filmeket, amik azota kerultek bele. ... De ezen meg lehet, hogy finomitok, es megnezem az osszes olyan filmet ami azota valamelyik kiadasba belekerült...
https://ezer1film.blog.hu/2016/03/11/micsoda_793/full_commentlist/1#c42113134
Válasz erre: Micsoda ??!
2023-06-29T22:04:29+02:00
2023-06-29T22:04:29+02:00
scal
http://blog.hu/user/271209
Bizonyára észrevetted már, (borzalmasnak tartom az egész sorozatot) de minden egyes kiadás kidobálja az utolsó 20-30 filmet amiket a trendek meg elsősorban azért szuszakolnak bele, mert az Oscaron megszórták. Emiatt én is elkezdtem listába szedni a különböző kiadásokat, hogy összeállítsam a listát arról a 340 filmről, ami nélkül már nyugodtan meghalhatsz.<br /><br />
Viszont volt két kiadás ami nagyon mélyen belenyúlt a régebbi filmekbe is, ha jól tudom az egyik a 2008-as volt, a másik meg a 2015-ös de ha érdekel majd utánanézek. Sőt utóbbi időben ideológiai meg cancel culture okokból is kikerültek filmek, nagyon érdekes összevetni hogy pl mely kiadásokban szerepel a Passió, vagy hogy ripsz ropsz eltűntek a Kevin Spacey filmek.<br /><br />
Amúgy ha végigcsináltad az alapkönyvet, megnézed ezeket a valaha must see movie-kat is? :D Bónusz pontokért?
https://ezer1film.blog.hu/2023/06/27/472_marketa_lazarova/full_commentlist/1#c42110908
Válasz erre: 472. Marketa Lazarova - 1967
2023-06-27T22:08:26+02:00
2023-06-27T22:08:26+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Szerettem, váratlanul erős filmélmény volt nekem is. Majdnem pont hét éve láttam, sajnos már csak annyi maradt meg belőle, hogy a sztorit nehezen tudtam követni, de a leírásod alapján már értem, miért. Annak idején is inkább a vizualitása fogott meg.
https://ezer1film.blog.hu/2023/05/08/471_csillagosok_katonak/full_commentlist/1#c42027988
Válasz erre: 471. Csillagosok, Katonák - 1967
2023-05-08T05:58:56+02:00
2023-05-08T05:58:56+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Igen, amennyire utánaolvastam ezeknek a korabeli filmeknek, gyakori cenzúra-kikerülő módszer volt, hogy benyújtották előzetesen a forgatókönyvet, aztán leforgattak valami egészen mást :D<br />
Szintén nagyjából ennek a filmnek a környékén kezdtem rájönni, mekkora sztárok voltak régen Kozák vagy Madaras.<br /><br />
Ami a filmet illeti, nem csodálom a szovjetek berzenkedését, én is nehezen értettem :D De nagyjából ezen a ponton kezdtem megismerni Jancsó stílusát, és a további filmjei már könnyebben mentek.
https://ezer1film.blog.hu/2023/05/04/470_bonnie_es_clyde_bonnie_and_clyde/full_commentlist/1#c42023268
Válasz erre: 470. Bonnie és Clyde (Bonnie and Clyde) - 1967
2023-05-04T20:16:47+02:00
2023-05-04T20:16:47+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Részemről nincs semmi baj a filmmel - azzal együtt, hogy én sem élveztem különösebben :D - , de mindenképpen van történeti jelentősége is, ez már a Diploma előttel együtt a hollywoodi újhullám nyitánya. Na meg az első nagy sikere Beattynek, Dunawaynek és Hackmannek is.
https://ezer1film.blog.hu/2023/04/29/469_hullamhossz_wavelength/full_commentlist/1#c42014358
Válasz erre: 469. Hullámhossz (Wavelength) - 1967
2023-04-29T21:04:49+02:00
2023-04-29T21:04:49+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Én ha tehetséges filmes lennék, valami ilyesmit csinálnék, ahol nem vonja el a figyelmet egy történet, hanem a mozgó képre lehet koncentrálni.<br /><br />
De nem vagyok tehetséges filmes, ezért baromi unalmas volt, a sípolás meg idegesítő :D
https://ezer1film.blog.hu/2023/04/11/467_bilincs_es_mosoly_cool_hand_luke/full_commentlist/1#c41981138
Válasz erre: 467. Bilincs és Mosoly (Cool Hand Luke) - 1967
2023-04-11T11:46:47+02:00
2023-04-11T11:46:47+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Ez olyan korai filmélményem, hogy még a blog indulása előtti néhány tucatban volt benne valamikor 2014 végén, amikor megszületett az igényem, hogy rendes filmeket nézzek. Aztán a blog kedvéért megnéztem újra, ami sokat segített az értelmezésben, de így már nyilván kevésbé volt hatásos, mint elsőre.<br /><br />
Alapvetően szeretem, a korszak jobb amerikai filmjei közé tartozik szerintem.
https://ezer1film.blog.hu/2023/04/03/466_a_szamuraj_le_samoura/full_commentlist/1#c41968282
Válasz erre: 466. A Szamuráj (Le Samouraï) - 1967
2023-04-04T06:20:06+02:00
2023-04-04T06:20:06+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Melville stílusával sosem voltam kibékülve, de nagy rendezőnek tartják, szóval biztos az... Még két híresebb filmje van a hatvanas évek végén, azok is nagyon hasonlóak, de ha jól látom, nálad ezek nem lesznek.
https://ezer1film.blog.hu/2023/03/30/465_week_end/full_commentlist/1#c41957768
Válasz erre: 465. Week End - 1967
2023-03-31T06:40:21+02:00
2023-03-31T06:40:21+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Nagyjából ugyanazt írtuk a filmről, de nekem ez érthetőbb volt valamivel, mint a legtöbb Godard-film. Ebből a korszakából még a 2 vagy 3 dolgot tudok róla volt még ilyen. <br /><br />
Nekem is ez volt tőle az utolsó filmem ebből a korból, a legközelebbi 1998-as, meg volt egy 2014-es is, nem sokat változott :D
https://ezer1film.blog.hu/2023/03/11/463_a_nap_szepe_belle_de_jour/full_commentlist/1#c41920156
Válasz erre: 463. A Nap Szépe (Belle de Jour) - 1967
2023-03-12T19:45:45+01:00
2023-03-12T19:45:45+01:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Hat éve láttam a filmet, a nyitójelenet megvan, a férjre egyáltalán nem is emlékeztem, a többi ködösen dereng, de a vége sincs meg. Több, mint 20 Bunuel-filmet láttam, de legtöbbször nem tudtam ráhangolódni, ez különösen ezekre a késői színes filmjeire igaz. Az 1965-ös Oszlopos Simeonnál találkoztak talán leginkább az elképzeléseink, utána elvesztettem a fonalat teljesen.
https://ezer1film.blog.hu/2023/02/17/460_playtime/full_commentlist/1#c41857518
Válasz erre: 460. Playtime - 1967
2023-02-17T07:10:14+01:00
2023-02-17T07:10:14+01:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Nekem ez volt az első Tati-filmem, de az írásod alapján ennek nincs jelentősége, a korábbiak ismeretében sem élvezted :D Ha jól emlékszem, egy kritikában azt olvastam, hogy ezt kifejezetten nagy vásznon érdemes megnézni és többször, különben elvész sok részlet. Ez valószínűleg igaz, hiszen az írásom alapján sok volt a nagy tér, kevés a közeli.<br /><br />
Már nyolc éve, hogy láttam, de mivel az első filmélményeim közé tartozott, még elég jól emlékszem egyes részeire, a kirakatlakásban élő család volt a kedvencem.
https://ezer1film.blog.hu/2023/01/22/459_diploma_elott_the_graduate/full_commentlist/1#c41802710
Válasz erre: 459. Diploma Előtt (The Graduate) - 1967
2023-01-24T19:54:07+01:00
2023-01-24T19:54:07+01:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2023/01/22/459_diploma_elott_the_graduate?full_commentlist=1#c41801486" class="reply_nick_169239" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41801486 );">@Monty H.</a>: Köszi!
https://ezer1film.blog.hu/2023/01/22/459_diploma_elott_the_graduate/full_commentlist/1#c41801486
Válasz erre: 459. Diploma Előtt (The Graduate) - 1967
2023-01-24T08:21:21+01:00
2023-01-24T08:21:21+01:00
Monty H.
http://blog.hu/user/169239
A harmadik bekezdésben feltett kérdéshez: a Dallas magyar változatában valószínűleg azért lett Sue Ellenből Samantha, amiért J.R.-ból Jockey: mert az amerikai délen nagyon népszerű kéttagú nevek (Mary Jane és társai) a magyar fülnek valószínűleg furák lettek volna.
https://ezer1film.blog.hu/2023/01/22/459_diploma_elott_the_graduate/full_commentlist/1#c41798380
Válasz erre: 459. Diploma Előtt (The Graduate) - 1967
2023-01-22T21:15:09+01:00
2023-01-22T21:15:09+01:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Érdekes, hogy számomra - legalábbis emlékeim szerint - alig volt súlya a kapcsolatnak, a kezdetektől átvittebb értelemben láttam az egészet. Talán azért is, mert A kaland (1960) és a Persona (1966) előzték meg többek között abban a hónapban.<br /><br />
Mindenesetre ez már szerintem az újhullám hatását mutatja Hollywoodra, lassan újra lesz sok amerikai filmed, hiszen néhány kivételtől eltekintve nem az 1950-1960-as évek volt az ország erőssége :)
https://ezer1film.blog.hu/2023/01/17/458_ket_vahy_harom_dolgot_tudok_rola_2_ou_3_choses_que_je_sais_d_elle/full_commentlist/1#c41784722
Válasz erre: 458. Két vagy Három Dolgot Tudok Róla (2 ou 3 Choses que je Sais d'Elle) - 1967
2023-01-18T14:46:44+01:00
2023-01-18T14:46:44+01:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2023/01/17/458_ket_vahy_harom_dolgot_tudok_rola_2_ou_3_choses_que_je_sais_d_elle?full_commentlist=1#c41783752" class="reply_nick_1191178" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41783752 );">@Liberális Artúr</a>: rolad is szol az elso bekezdesem ;)
https://ezer1film.blog.hu/2023/01/17/458_ket_vahy_harom_dolgot_tudok_rola_2_ou_3_choses_que_je_sais_d_elle/full_commentlist/1#c41783752
Válasz erre: 458. Két vagy Három Dolgot Tudok Róla (2 ou 3 Choses que je Sais d'Elle) - 1967
2023-01-18T06:39:59+01:00
2023-01-18T06:39:59+01:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Én nem látom ilyen sötéten Godard-t, szerintem csak túl magasröptű nekünk. :)
https://ezer1film.blog.hu/2023/01/17/458_ket_vahy_harom_dolgot_tudok_rola_2_ou_3_choses_que_je_sais_d_elle/full_commentlist/1#c41782338
Válasz erre: 458. Két vagy Három Dolgot Tudok Róla (2 ou 3 Choses que je Sais d'Elle) - 1967
2023-01-17T14:30:45+01:00
2023-01-17T14:30:45+01:00
mindennapra1film
http://blog.hu/user/1496614
Godard-dal és a filmjeivel engem a világból ki lehet kergetni. Még a jóval populárisabb és sokak szerint zseniális Kifulladásig és a Bolond Pierrot sem volt az én világom. Soha többet nem akarok egy Godard filmet sem látni. Amiről itt írtál, ezzel pedig engem vallatni lehetne, le a kalappal, hogy végigszenvedted.
https://ezer1film.blog.hu/2023/01/10/apa_egy_hit_naploja_658/full_commentlist/1#c41767546
Válasz erre: M50. Apa - egy hit naplója - 1966
2023-01-11T07:47:02+01:00
2023-01-11T07:47:02+01:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Nem ismertem korábban Szabót - mármint tudtam, hogy ki ő, de legfeljebb egy-egy részletet láttam a Mephistóból vagy A napfény ízéből. Na de pont ezért kezdtem a blogom, hogy megismerjem a fontosnak tartott filmeket, így jutottam el az Apához (az Álmodozások kora nem volt a listámon).<br /><br />
Teljesen váratlanul ért, annyira friss volt, fiatalos, lendületes, azonnal az egyik kedvenc magyar filmem lett :)
https://ezer1film.blog.hu/2020/01/09/m15_foltamadott_a_tenger/full_commentlist/1#c41736482
Válasz erre: M15. Föltámadott a tenger - 1953
2022-12-28T23:58:56+01:00
2022-12-28T23:58:56+01:00
Savanyú
http://blog.hu/user/1124666
Számomra kissé túl sok volt a propagandisztikus elem. A katonai vezérkar, Mógával, Görgeivel együtt eléggé negatívan volt ábrázolva, Petőfi talán túl fontos szerepet kapott (najó, ezt meg tudom bocsátani, hiszen ez egy film, de kevesebb jobb lett volna belőle), valamint ez a nemzeteken átívelő világszabadság duma is idegesítővé vált számomra egy időt követően. A csatajelenetek jók voltak, de az első 1 órát követően csak ezek tartották fent a figyelmemet, valamint az erdélyi táj (ami gondolom nem Erdélyben forgott). Kíváncsi leszek, hogy a 2024-es Petőfi film mire lesz majd képes, érdekes lesz összevetni a két filmet.
https://ezer1film.blog.hu/2022/12/20/457_vetlen_balthazar_au_hasard_balthasar/full_commentlist/1#c41724842
Válasz erre: 457. Vétlen Balthazár (Au Hasard Balthasar) - 1966
2022-12-21T13:33:49+01:00
2022-12-21T13:33:49+01:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Már több, mint hét éve, hogy láttam ezt filmet, Gerard-ra egyáltalán nem is emlékszem, csak a lány és a szamár egyes jelenetei maradtak meg. Talán akkori tapasztalatlanságom miatt nekem egyáltalán nem jött át, mit akar kifejezni a film, Bresson pedig amúgy sem egy könnyű rendező, ezért is soroltam a legnehezebb esetek közé az egyik listámban :D<br /><br />
De amúgy igen, a legmagasabban jegyzett filmek között van a legtöbb listán, szóval biztos jó :D A kezdőknek szerintem inkább ajánljuk Bressontól az Egy halálraítélt megszökött c. filmet.
https://ezer1film.blog.hu/2022/12/11/456_himnem_nonem_masculin_feminin/full_commentlist/1#c41705120
Válasz erre: 456. Hímnem, Nőnem (Masculin, Féminin) - 1966
2022-12-11T17:36:31+01:00
2022-12-11T17:36:31+01:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Ahogy olvastam a posztot, már be is ugrott, hogy mit kommenteljek, erre a következő sorokban te is felhozod pont azokat a gondolatokat, amik megfogalmazódtak bennem '68-ról, Leaud-ról :D<br /><br />
A filmről nem tudok mit mondani, mert egyetlen jelentét sem tudom felidézni...
https://ezer1film.blog.hu/2022/11/28/455_persona/full_commentlist/1#c41686550
Válasz erre: 455. Persona - 1966
2022-12-02T20:02:07+01:00
2022-12-02T20:02:07+01:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Azt hiszem kiveséztük a filmmel kapcsolatos érzéseimet a posztomnál, úgyhogy ide már csak annyit írok, hogy Bergmantól A nap vége és ez a kedvencem.
https://ezer1film.blog.hu/2022/11/15/454_nem_felunk_a_farkastol_who_s_afraid_of_virginia_woolf/full_commentlist/1#c41650904
Válasz erre: 454. Nem félünk a Farkastól (Who's Afraid of Virginia Woolf?) - 1966
2022-11-15T18:11:55+01:00
2022-11-15T18:11:55+01:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/11/15/454_nem_felunk_a_farkastol_who_s_afraid_of_virginia_woolf?full_commentlist=1#c41650278" class="reply_nick_1191178" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41650278 );">@Liberális Artúr</a>: "Te is George vagy, mennyire érzed reálisnak a látottakat? :)"<br /><br />
Nekem három (!) lányom is van, ugyhogy én nem nagyon tudok azonosulni a gyermektelen házaspár neurózisával... :) - Inkább irigylem őket :) (csak vicc)
https://ezer1film.blog.hu/2022/11/15/454_nem_felunk_a_farkastol_who_s_afraid_of_virginia_woolf/full_commentlist/1#c41650278
Válasz erre: 454. Nem félünk a Farkastól (Who's Afraid of Virginia Woolf?) - 1966
2022-11-15T09:58:11+01:00
2022-11-15T09:58:11+01:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Az ilyen filmeknél, egyre jobban ahogy öregszem, próbálom reálisabban látni a helyzetet azáltal, hogy összevetem magammal. Öt éve, amikor a filmet láttam, még csak harmincas voltam házas voltam, szinte egy Nick, most már negyvenes házas, egy George. Amennyire emlékszem, nekem is az volt a benyomásom, hogy az idősebb házaspár sokmindenen túl van már és ez megedzette a kapcsolatukat, még ha a felszínen nem is úgy tűnik.<br /><br />
Te is George vagy, mennyire érzed reálisnak a látottakat? :)
https://ezer1film.blog.hu/2022/08/27/449_a_jo_a_rossz_es_a_csuf_il_buono_il_brutto_il_cattivo/full_commentlist/1#c41543171
Válasz erre: 449. A Jó, a Rossz és a Csúf (Il Buono, il Brutto, il Cattivo) - 1966
2022-08-29T17:52:56+02:00
2022-08-29T17:52:56+02:00
Fotósképző
http://blog.hu/user/279035
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/08/27/449_a_jo_a_rossz_es_a_csuf_il_buono_il_brutto_il_cattivo?full_commentlist=1#c41542955" class="reply_nick_1107148" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41542955 );">@moodPedro</a>: Szívesen! Sejtettem, hogy a filmrajongókat ilyesmik is érdeklik. ;)<br /><br /><a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/08/27/449_a_jo_a_rossz_es_a_csuf_il_buono_il_brutto_il_cattivo?full_commentlist=1#c41543059" class="reply_nick_24459" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41543059 );">@Androsz</a>: Nem értek nagyon hozzá, de a helyzetet végiggondolva, nyilván az volt a legegyszerűbb, ha sajátok a hangok. Nem kellett keresni "jó hangú" angolokat csak ezért... Még akkor is, ha akkoriban az olaszok még az olasz színészek hangjét is utószinkronizálták, sokszor más színésszel...
https://ezer1film.blog.hu/2022/08/27/449_a_jo_a_rossz_es_a_csuf_il_buono_il_brutto_il_cattivo/full_commentlist/1#c41543059
Válasz erre: 449. A Jó, a Rossz és a Csúf (Il Buono, il Brutto, il Cattivo) - 1966
2022-08-29T16:11:43+02:00
2022-08-29T16:11:43+02:00
Androsz
http://blog.hu/user/24459
"majd később mindenki angol utószinkront kapott"<br /><br />
Én nem ismerem a film angol hangját - nem pártolom a nézetet, miszerint minden filmet csakis eredeti (=angol) hangsávval szabad élvezni -, ezért nem tudom: a három főszereplő a saját hangján szólal meg?
https://ezer1film.blog.hu/2022/08/27/449_a_jo_a_rossz_es_a_csuf_il_buono_il_brutto_il_cattivo/full_commentlist/1#c41542955
Válasz erre: 449. A Jó, a Rossz és a Csúf (Il Buono, il Brutto, il Cattivo) - 1966
2022-08-29T13:50:30+02:00
2022-08-29T13:50:30+02:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/08/27/449_a_jo_a_rossz_es_a_csuf_il_buono_il_brutto_il_cattivo?full_commentlist=1#c41542947" class="reply_nick_279035" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41542947 );">@Fotósképző</a>: Wow! Nagyon klassz infó a director's viewfinder! Köszi!
https://ezer1film.blog.hu/2022/08/27/449_a_jo_a_rossz_es_a_csuf_il_buono_il_brutto_il_cattivo/full_commentlist/1#c41542947
Válasz erre: 449. A Jó, a Rossz és a Csúf (Il Buono, il Brutto, il Cattivo) - 1966
2022-08-29T13:40:31+02:00
2022-08-29T13:40:31+02:00
Fotósképző
http://blog.hu/user/279035
Jó a film, meg is nézem újra.<br />
Megjegyzem, Eastwood sosem a hihetelenül változatos arcjátéka miatt volt híres és sikeres. ;)<br /><br /><a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/08/27/449_a_jo_a_rossz_es_a_csuf_il_buono_il_brutto_il_cattivo?full_commentlist=1#c41540131" class="reply_nick_1191178" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41540131 );">@Liberális Artúr</a>: <a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/08/27/449_a_jo_a_rossz_es_a_csuf_il_buono_il_brutto_il_cattivo?full_commentlist=1#c41540429" class="reply_nick_1107148" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41540429 );">@moodPedro</a>: A vásárlóérték is számít, tudtommal az 1800-as évek 2. felében kb. 25 dollárért egy eljegyzési aranygyűrűt lehetett venni.<br /><br />
+ Ha valakit érdekel: a werkfotók némelyikén Sergio Leone nyakában és kezében látható kicsi, objektívszerű valami egy ún. director's viewfinder, azaz rendezői képkereső. Ez egy kicsi zoom objektív (a jobb modelleken még a képarányokat is lehet változtatni), ami a képbeállítás megfelelő megállapítását szolgálja (látószög, oldalarányok). Felvétel előtt belenéz a rendező, és megmondja, honnan, milyen gyújtótávolságú objektívvel forgassa a jelenetet az operatőr. Minden rendező alapfelszerelése.
https://ezer1film.blog.hu/2022/08/27/449_a_jo_a_rossz_es_a_csuf_il_buono_il_brutto_il_cattivo/full_commentlist/1#c41542871
Válasz erre: 449. A Jó, a Rossz és a Csúf (Il Buono, il Brutto, il Cattivo) - 1966
2022-08-29T11:55:34+02:00
2022-08-29T11:55:34+02:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/08/27/449_a_jo_a_rossz_es_a_csuf_il_buono_il_brutto_il_cattivo?full_commentlist=1#c41542683" class="reply_nick_448802" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41542683 );">@Walter_Dornberger</a>: Köszi!
https://ezer1film.blog.hu/2022/08/27/449_a_jo_a_rossz_es_a_csuf_il_buono_il_brutto_il_cattivo/full_commentlist/1#c41542683
Válasz erre: 449. A Jó, a Rossz és a Csúf (Il Buono, il Brutto, il Cattivo) - 1966
2022-08-29T08:59:43+02:00
2022-08-29T08:59:43+02:00
Walter_Dornberger
http://blog.hu/user/448802
Ezt írod:<br />
"<br />
Az alábbi képen sorrendben: A JÓ - A ROSSZ - ÉS A CSÚF<br /><br />
"<br />
Az i gazság ezzel szemben:<br />
A Jó - A Csúf - A Rossz<br />
Egyébként a film király, és Morricone mester zenéje felejthetetlen. Ezt jobban kiemeltem volna (a dollár trilógia mindhárom darabjában ő a zeneszerző)
https://ezer1film.blog.hu/2022/08/28/450_szazszorszepek_sedmikrasky/full_commentlist/1#c41542343
Válasz erre: 450. Százszorszépek (Sedmikrásky) - 1966
2022-08-28T20:24:14+02:00
2022-08-28T20:24:14+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Nehéz emlékezni erre a filmre, mert arra emlékszem, hogy elég töredezett volt, rövid, nem feltétlenül összefüggő jelenetekből állt.<br /><br />
Szóval passz, nem tudok mit hozzáfűzni :D Az írásom alapján nem volt ellenemre, csak még nem nagyon voltam felkészülve az efféle filmekre akkor.
https://ezer1film.blog.hu/2022/08/27/449_a_jo_a_rossz_es_a_csuf_il_buono_il_brutto_il_cattivo/full_commentlist/1#c41540429
Válasz erre: 449. A Jó, a Rossz és a Csúf (Il Buono, il Brutto, il Cattivo) - 1966
2022-08-27T13:03:10+02:00
2022-08-27T13:03:10+02:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
@Liberális Artúr: kb 3.6 millió dollárt ad a kalkulátor... Kicsit többre számítottam.
https://ezer1film.blog.hu/2022/08/27/449_a_jo_a_rossz_es_a_csuf_il_buono_il_brutto_il_cattivo/full_commentlist/1#c41540131
Válasz erre: 449. A Jó, a Rossz és a Csúf (Il Buono, il Brutto, il Cattivo) - 1966
2022-08-27T08:48:17+02:00
2022-08-27T08:48:17+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Ja és bocsánat, még egy megjegyzés: egy idő óta én is rákaptam, hogy aktualizáljam a filmekben elhangzott, mesés összegeket, hiszen mai szemmel ezek már nem feltétlenül érnek annyira sokat (ld. Austin Powers: <a rel="nofollow" href="https://www.youtube.com/watch?v=cKKHSAE1gIs)">www.youtube.com/watch?v=cKKHSAE1gIs)</a><br /><br />
Nem tudom, mennyire pontos, de vannak átváltó oldalak: <a rel="nofollow" href="https://www.officialdata.org/us/inflation/1865?amount=200000">www.officialdata.org/us/inflation/1865?amount=200000</a>
https://ezer1film.blog.hu/2022/08/27/449_a_jo_a_rossz_es_a_csuf_il_buono_il_brutto_il_cattivo/full_commentlist/1#c41540125
Válasz erre: 449. A Jó, a Rossz és a Csúf (Il Buono, il Brutto, il Cattivo) - 1966
2022-08-27T08:40:43+02:00
2022-08-27T08:40:43+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Szeretjük, szórakoztató film, de főleg mert formailag is hatásos (lásd a zene, a képek, az arcok, a hosszú csendek... stb.) Csak azt hiányoltam nagyon, hogy alapvetően egy szórakoztató film, pedig ha jobban belemegy a polgárháborúba vagy a Csúf háttértörténetébe, még sokkal jobb lehetett volna.<br /><br />
Egy kis önreklám, akit érdekelnek a megemlített filmek :D<br /><a rel="nofollow" href="https://arturfilm.blog.hu/2016/03/05/a_testor_798">arturfilm.blog.hu/2016/03/05/a_testor_798</a><br /><a rel="nofollow" href="https://arturfilm.blog.hu/2016/02/07/par_dollarral_tobbert_595">arturfilm.blog.hu/2016/02/07/par_dollarral_tobbert_595</a>
https://ezer1film.blog.hu/2022/08/22/448_nagyitas_blow-up/full_commentlist/1#c41535351
Válasz erre: 448. Nagyítás (Blow-up) - 1966
2022-08-23T15:07:02+02:00
2022-08-23T15:07:02+02:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/08/22/448_nagyitas_blow-up?full_commentlist=1#c41534927" class="reply_nick_1151692" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41534927 );">@morph on deer</a>: Köszi a korrekciókat!<br /><br />
"Az alapheyzet az, hogy igazából semmi sem az, mint aminek messzebbről, vagy első ránézésre tűnik, közel kell menni, és/vagy fel kell nagyítani."<br /><br />
Ezzel kapcsolatban én pont az ellenkező irányba kezdtem magamban elindulni miután vissza-visszanézegettem a filmbe. Nálam olyasmi kezdett körvonalazódni, hogy pont a túl közeli szemlélődés lehet illúzióromboló/félrevezető. Ahogy például a gitár nyaka értéktelen lom volt közelről, távolról még felbecsülhetetlen kincs volt. Ki tudja, hogy a felnagyított foltszerű alakzat nem csak illúzió volt-e, és a távoli nyugodt háttér volt esetleg a valóság? Persze több értelmezés is lehetséges, sőt, ahogy Antonioni sugallja, nem is biztos, hogy feltétlenül meg kell mindent magyarázni...
https://ezer1film.blog.hu/2022/08/22/448_nagyitas_blow-up/full_commentlist/1#c41534927
Válasz erre: 448. Nagyítás (Blow-up) - 1966
2022-08-23T10:00:56+02:00
2022-08-23T10:00:56+02:00
morph on deer
http://blog.hu/user/1151692
Azok nem gyári munkások, hanem egy menedékhelyről távoznak reggel, ahol a fotós is töltötte az éjszakát, és fotózta a nyomort.<br /><br />
Valószínűleg az okozhatja az idegen érzést, hogy ma már teljesen más az érzelmi és intellektuális közeg, mint azokban az időkben, azért nem, vagy nem ugyanúgy működnek az áthallások és konnotációk, amelyekre a film épít. Akkor ez sokkal inkább befogadható volt, én ‘86-ban láttam, teljesen szinkronban volt az akkori életérzéssel, gondolkodásmóddal.<br />
Az alapheyzet az, hogy igazából semmi sem az, mint aminek messzebbről, vagy első ránézésre tűnik, közel kell menni, és/vagy fel kell nagyítani.<br />
Például a Yardbirds - amúgy blues-rock - bulin amelyben Jimmy Page és Jeff Beck is játszott, az utóbbi által széttört gitár darabja még mindenki által kívánt, értékes ereklye, egy sarokkal arrébb már értéktelen junk, és akkor találod meg a helyed ebben a világban, ha akceptálod, hogy a világ nem csak abból áll, amit elsőre érzékelsz. <br />
És akkor felveszed a láthatatlan teniszlabdát a fűből, és visszadobod azoknak, akik már ezzel játszanak.<br />
Több szempontból is fontos film ez, a filmes kifejezésmódja is egészen sajátságos, és valóban kell egy bizonyos közeg a befogadásához, de pl nekem egyik meghatározó filmélményem.
https://ezer1film.blog.hu/2022/08/22/448_nagyitas_blow-up/full_commentlist/1#c41534653
Válasz erre: 448. Nagyítás (Blow-up) - 1966
2022-08-23T03:36:55+02:00
2022-08-23T03:36:55+02:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/08/22/448_nagyitas_blow-up?full_commentlist=1#c41533841" class="reply_nick_1191178" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41533841 );">@Liberális Artúr</a>: A Kaland szerintem nagyon könnyen értelmezhető volt. A későbbi filmjei filmről filmre egyre unalmasabbak voltak számomra, ami a Vörös SIvatagnál tetőzött... Lehet, hogy pont azért untam egyébként, mert nem tudtam értelmezni őket? - Ezt a filmet egyébként egyáltalán nem untam...
https://ezer1film.blog.hu/2022/08/22/448_nagyitas_blow-up/full_commentlist/1#c41533841
Válasz erre: 448. Nagyítás (Blow-up) - 1966
2022-08-22T20:14:05+02:00
2022-08-22T20:14:05+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
érdekes, nekem épp a korábbi Antonioni-filmek voltak nehezebben értelmezhetőek, ezt viszonylag mainstreamebbnek éltem meg. de ne kérdezd, miért, már nem emlékszem a részleteire :D Ettől függetlenül nem rajongtam ezért a filmjéért sem, nem vagyok vele igazán egy hullámhosszon, de hát sok ilyen újhullámos rendező van még.
https://ezer1film.blog.hu/2022/08/19/m48_tizezer_nap/full_commentlist/1#c41530241
Válasz erre: M48. Tízezer Nap - 1965
2022-08-19T23:31:57+02:00
2022-08-19T23:31:57+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Soha nem fogom elfelejteni a tévét a parasztházban, teljesen összezavart a kép, pedig az 1960-as években már simán lehetett ilyen, csak nagyon nem passzoltak egymáshoz :D Vagy a sok bikinis nő közé kiülő, fejkendős néni is ilyen.<br /><br />
Olyan nagyon sok azért már nem maradt meg belőle, csak nagyvonalakban, de az írásom alapján az eleje elég erős volt, szóval szerettem.
https://ezer1film.blog.hu/2022/08/14/m47_a_tizedes_meg_a_tobbiek/full_commentlist/1#c41523035
Válasz erre: M47. A Tizedes meg a Többiek - 1965
2022-08-14T12:21:43+02:00
2022-08-14T12:21:43+02:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/08/14/m47_a_tizedes_meg_a_tobbiek?full_commentlist=1#c41522705" class="reply_nick_1191178" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41522705 );">@Liberális Artúr</a>: tényleg most láttam először, es nagyon tetszett!
https://ezer1film.blog.hu/2022/08/14/m47_a_tizedes_meg_a_tobbiek/full_commentlist/1#c41522705
Válasz erre: M47. A Tizedes meg a Többiek - 1965
2022-08-14T07:37:19+02:00
2022-08-14T07:37:19+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Nem mondod, hogy most láttad először :O<br /><br />
Ez az egyik legismertebb és legkedveltebb magyar film, szóval én már kiskamaszként is láttam és szerettem, ezért viszont nem tudom teljesen objektívan megítélni. Milyen érett felnőttként, 2022-ben? A poszt alapján úgy érzem, nem volt átütő.
https://ezer1film.blog.hu/2022/08/07/447_szegenylegenyek/full_commentlist/1#c41515641
Válasz erre: 447. Szegénylegények - 1965
2022-08-08T20:57:31+02:00
2022-08-08T20:57:31+02:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/08/07/447_szegenylegenyek?full_commentlist=1#c41514721" class="reply_nick_1191178" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41514721 );">@Liberális Artúr</a>: "ancsóhoz is azért hozzá kell szokni, nekem ez elsőre sok volt és nem értettem pontosan"<br /><br />
Én rajongok Jancsóért - talán ez valamennyire érezhető a posztban - és nekem is azok a kedvenceim amiket írsz...
https://ezer1film.blog.hu/2022/08/07/447_szegenylegenyek/full_commentlist/1#c41514721
Válasz erre: 447. Szegénylegények - 1965
2022-08-08T09:54:53+02:00
2022-08-08T09:54:53+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Engem nagyon emlékeztetett Leone stílusára (hogyhogy nálad még nem volt?!)<br /><br />
És amit korábban is írtam már, nekem olyan nagy világválasztó tud lenni egy-egy korszakváltás a filmművészetben: először is ott van Görbe János, akit már láttunk az Emberek a havasonban bő húsz éve, ami nem kevés idő ugye, de másodjára itt látni annyira más, mintha egy másik évszázadban lennénk. Harmadszor pedig ugye az ő lánya "Linda", megint egy teljesen másik műfaj és korszak, annyira felfoghatatlan ez nekem :D<br /><br />
Jancsóhoz is azért hozzá kell szokni, nekem ez elsőre sok volt és nem értettem pontosan, mit látok :D Tőle a következő néhány filmje a kedvencem, szerintem majd azokra érik be a stílusa.
https://ezer1film.blog.hu/2022/07/24/m45_a_koszivu_ember_fiai/full_commentlist/1#c41497093
Válasz erre: M45. A Kőszívű Ember Fiai - 1965
2022-07-26T07:26:17+02:00
2022-07-26T07:26:17+02:00
Lobo Marunga
http://blog.hu/user/1089832
Sose értettem a nagy felhajtást az Egri csillagok körül. Értem én, hogy nagy tömeg, meg minden, de Várkonyi összes Jókai-adaptációja jobb nála. Jobb mint adaptáció, és jobb mint egyszerűen film. A "látvány" meg egyáltalán nem pótol semmit, nem fedi el a dramaturgiai hibákat és adaptációs túlkapásokat. Ami még nagyon jól ment a Kőszívűnél, az az Egri csillagokra valahol elveszett. Előbbi jó adaptáció és élvezhető film, utóbbi sokkal inkább a téma azonos című újragondolása hasonló szereplőkkel. Csak pár példa az adaptációs problémákra: Amíg jó adaptációs húzás a bonyolult és időhúzó Tallérossy Zebulon kihagyása, addig öngól és a karakter bántó félreértelmezése Sárközi heroizálása, és teljesen érthetetlen Zoltay helyett egy másik vicces karakter beerőltetése az ostromba. Vagy akár a szereposztás: Amilyen telitalálat Mécs Károly Richárdnak vagy Páger Antal Pál úrnak, olyan gyenge Kovács István Bornemisszának vagy (igen, bármennyire is színészóriás) Sinkovits Dobónak. A Kőszívűben látjuk, miért nagy színészek ezek, az ECS mintha agyonnyomná őket. (Még maga Várkonyi is emlékezetes mint Haynau, de ki emlékszik, mit is játszott az Egri csillagokban?)<br />
A poszt témáját képező film viszont tényleg jó, és jó adaptáció is. Arra mindenképpen kíváncsi lennék, mire lett volna képes Várkonyi egy hollywoodi költségvetésből.
https://ezer1film.blog.hu/2022/07/20/m44_gyerekbetegsegek/full_commentlist/1#c41494593
Válasz erre: M44. Gyerekbetegségek - 1965
2022-07-23T23:08:35+02:00
2022-07-23T23:08:35+02:00
McKay
http://blog.hu/user/531434
Filmes szakemberek egyértelműen a francia újhullám erős hatását érzik az alkotáson.<br />
A "Jó napot - jó napot - Esti hirlap? Elfogyott! Elfogyott? Elfogyott!" párbeszéd máig él a közbeszédben.
https://ezer1film.blog.hu/2022/07/20/m44_gyerekbetegsegek/full_commentlist/1#c41491097
Válasz erre: M44. Gyerekbetegségek - 1965
2022-07-21T17:38:22+02:00
2022-07-21T17:38:22+02:00
Androsz
http://blog.hu/user/24459
Abban az iskolatáblában Halász Judit mögött mennyi munka van! Elgondolkodtam azon, hogy tulajdonképpen nagyon érdekes lehet tanító néninek lenni, csak azt nem tudom, én mihez kezdenék a helyükben egy buta gyerekkel. :)
https://ezer1film.blog.hu/2022/06/24/445_aranyfolyo/full_commentlist/1#c41458551
Válasz erre: 445. Aranyfolyó (সুবর্ণরেখা) - 1965
2022-06-24T11:04:12+02:00
2022-06-24T11:04:12+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Na már szinte ennek a filmnek a sztorijára sem emlékszem :( Mi lett a vége?<br /><br />
Ghatak nálam Godard-szintű rendező volt, akin láttam, hogy tele van ötletekkel, de sosem tudtam ráhangolódni. Nálam eddig négy filmje volt, abból egy gyengébb és három hasonló színvonalú.<br /><br />
Az 1970-es évek előtt indiai filmeket amúgy szerettem, általában elég látványosak, a későbbieket kevésbé.
https://ezer1film.blog.hu/2016/11/02/61_vampir_vampyr/full_commentlist/1#c41448817
Válasz erre: 61. Vámpír (Vampyr) - 1932
2022-06-15T11:14:04+02:00
2022-06-15T11:14:04+02:00
doggfather
http://blog.hu/user/453239
Hogy az eredeti szalagok eltűnésének, vagy a forgatókönyv tényleges furcsaságának köszönhető azt nem tudom, de olyan volt nézni, mintha Alice full betintázva ugrott volna bele a nyúl üregébe. Rendesen kevert technika némafilm, és hangos egyszerre.
https://ezer1film.blog.hu/2022/05/23/443_bolond_pierrot_pierrot_le_fou/full_commentlist/1#c41416971
Válasz erre: 443. Bolond Pierrot (Pierrot le Fou) - 1965
2022-05-23T18:32:30+02:00
2022-05-23T18:32:30+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Örülök, hogy nálad működik Godard, én túl hülye vagyok hozzá vagy diszGodard-om van, de egyszerűen képtelen vagyok felülni a gondolatmeneteire vagy legalábbis képtelen voltam még hét éve.<br /><br />
Egyébként két kivétellel nálam is csak 1960-as évekbeli filmjei voltak. Nemrég láttam a 2014-es "Búcsú a nyelvtőlt", hát az sem egyszerűbb, nem változott a stílusa, pedig akkor már elmúlt 80, de szellemileg még mindig friss.
https://ezer1film.blog.hu/2017/01/18/78_fold_kenyer_nelkul_las_hurdes/full_commentlist/1#c41392771
Válasz erre: 77. Föld Kenyér Nélkül (Las Hurdes) - 1933
2022-05-08T07:03:51+02:00
2022-05-08T07:03:51+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Hát ez fura volt - mármint dokumentumfilmként teljesen szokványos, de a leírások nagyon elütnek az eddig megszokottaktól, nincs egységes álláspont, hogy mire véljék a filmet. Ha valóban paródia, önmagában nem tudjuk értelmezni, de nem ismerjük a korabeli, parodizált filmeket. Nekem az egyik mankóm a zárógondolat szokott lenni, az pedig itt egy direkt politikai üzenet volt a nyomor felszámolásának szükségességéről, úgyhogy e mellett az olvasat mellett teszem le a voksom.
https://ezer1film.blog.hu/2020/04/06/345_fekete_orfeusz_orfeu_negro/full_commentlist/1#c41391023
Válasz erre: 345. Fekete Orfeusz (Orfeu Negro) - 1959
2022-05-07T06:37:26+02:00
2022-05-07T06:37:26+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Bocsánat, tudom, hogy nem mostanra ígértem a filmet, de állandóan változtatok a haladási sorrenden, most értem ide :)<br /><br />
Mivel láttam már pár brazil filmet, én értem, hogy miért verte ki a biztosítékot, én is úgy éreztem, hogy a kor hangulatához képest túlságosan idealizált, de nem jogos ez a kritika, hiszen megjelenik valójában a háttérben minden probléma, illetve neked is igazad van, hogy itt más volt eleve a cél.<br /><br />
Összességében nekem is tetszett a film, de elégedetlen vagyok a rendezéssel, a sztori a szememben sokkal erősebb volt, mint a kivitelezése, egy jobb rendező ebből sokkal nagyszerűbb filmet készített volna.
https://ezer1film.blog.hu/2017/11/22/143_a_farkasember_the_wolf_man/full_commentlist/1#c41383805
Válasz erre: 143. A Farkasember (The Wolf Man) - 1941
2022-05-03T15:13:37+02:00
2022-05-03T15:13:37+02:00
doggfather
http://blog.hu/user/453239
Kőegyszerű történet, még a korban is, még horrorban is olyan lineáris, mint a nyíl. Lugosi cameo-ja, nyúlfarknyi szerepe jó volt, illetve a farkas maszkja bitang jól néz ki, ma is simán megállja a helyét.
https://ezer1film.blog.hu/2017/02/20/84_a_fekete_macska_the_black_cat/full_commentlist/1#c41368453
Válasz erre: 84. A Fekete Macska (The Black Cat) - 1934
2022-04-25T14:35:34+02:00
2022-04-25T14:35:34+02:00
doggfather
http://blog.hu/user/453239
A Múmia és a Vámpír közös filmje ami nagyon brutálisan megmutatja, hogy mind a ketten beragadtak a korábbi szerepeikbe, és nem nagyon tudnak mást, máshogy játszani. Magyarország pontosan olyan egzotikus hely, mint a Fehér Zombi haitije.
https://ezer1film.blog.hu/2022/04/23/441_iszonyat_repulsion/full_commentlist/1#c41366133
Válasz erre: 441. Iszonyat (Repulsion) - 1965
2022-04-24T07:44:43+02:00
2022-04-24T07:44:43+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Hét éve láttam, korai filmélmény a blogom első hónapjaiból, elég durva volt, úgyhogy alaposan megragadt bennem. Eleve ki tudnak készíteni az ijesztgetős filmek, de akkor még tapasztalatlan is voltam, szóval elég komoly érzelmeket tudott még akkor kiváltani belőlem egy film - nem véletlen, hogy az utóbbi években már nem tud ennyire fellelkesíteni / felzaklatni egy film sem.<br /><br />
Röviden: nagyon tetszett.
https://ezer1film.blog.hu/2016/06/21/26_az_operahaz_fantomja_phantom_of_the_opera/full_commentlist/1#c41344057
Válasz erre: 26. Az Operaház Fantomja (The Phantom of the Opera) - 1925
2022-04-11T15:10:44+02:00
2022-04-11T15:10:44+02:00
doggfather
http://blog.hu/user/453239
Remek alakítások, jelmezek, csodás zene mellett hiába OPERÁL olyan megoldásokkal amiket azóta is használ minden horrorfilm egyszerűen annyira beszélnek, beszélnének benne, hogy szétfeszíti a némafilm adta lehetőséget, és túl sok az írott kiegészítés.
https://ezer1film.blog.hu/2022/04/08/440_falstaff/full_commentlist/1#c41338801
Válasz erre: 440. Falstaff (Campanadas a medianoche) - 1965
2022-04-09T05:01:44+02:00
2022-04-09T05:01:44+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Én szeretem Shakespeare-t, de csak olvasva, filmen nekem túl nehezen követhető.<br />
A filmet 6 éve láttam, de nagyjából megvan még; kellően karakteres volt, de nem hozott lázba.
https://ezer1film.blog.hu/2016/04/06/10_a_halal_kocsisa_korkarlen/full_commentlist/1#c41256688
Válasz erre: 10. A Halál Kocsisa (Körkarlen) - 1921
2022-03-04T23:54:23+01:00
2022-03-04T23:54:23+01:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2016/04/06/10_a_halal_kocsisa_korkarlen?full_commentlist=1#c41256684" class="reply_nick_1191178" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41256684 );">@Liberális Artúr</a>: <br />
Csak nagy vonalakban. De arra emlekszem, hogy nagyon tetszett!
https://ezer1film.blog.hu/2016/04/06/10_a_halal_kocsisa_korkarlen/full_commentlist/1#c41256684
Válasz erre: 10. A Halál Kocsisa (Körkarlen) - 1921
2022-03-04T23:52:17+01:00
2022-03-04T23:52:17+01:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Hat év eltelt... emlékszel még a filmre? :)
https://ezer1film.blog.hu/2022/03/01/437_a_muzsika_hangja_the_sound_of_music/full_commentlist/1#c41250086
Válasz erre: 437. A Muzsika Hangja (The Sound of Music) - 1965
2022-03-02T09:06:08+01:00
2022-03-02T09:06:08+01:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/03/01/437_a_muzsika_hangja_the_sound_of_music?full_commentlist=1#c41250074" class="reply_nick_1191178" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41250074 );">@Liberális Artúr</a>: hát én sem értem, de nem nagyon bántam...
https://ezer1film.blog.hu/2022/03/01/437_a_muzsika_hangja_the_sound_of_music/full_commentlist/1#c41250074
Válasz erre: 437. A Muzsika Hangja (The Sound of Music) - 1965
2022-03-02T08:57:35+01:00
2022-03-02T08:57:35+01:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
"Eredetileg William Wyler rendezte volna ezt a filmet, de aztán részben mert Wyler hallása ekkoriban már nem volt az igazi - majdnem süket volt (egy musicalnél ez nagy hátrány) átkerült a project Robert Wise rendező kezébe..."<br /><br />
Erről Panoptikum (1953) c. film jut eszembe, ami egy 3D-s film és amit a magyar Andre DeToth rendezett. Aki fél szemére vak volt, így el sem tudta képzelni, milyen lehet a 3D-s film :D<br /><br />
Előttem is rejtély, hogy mitől durrant ekkorát a film, annyira nem volt se vicces, se kalandos, én untam. Bár a Dó-ré-mit szeretem, ekkor azért már javában a rock and roll-korszakban jártunk. Elég lett volna, hogy ez volt a menő műfaj, mint ma egy szuperhősös film esetén? Mondjuk ahogy végigpörgetem a filmjeimet, ez az utolsó nagy, klasszikus musical az évtizedből.<br /><br />
Most veszem észre... hogyhogy nem szerepelt nálad a Mary Poppins? :O
https://ezer1film.blog.hu/2020/03/14/339_negyszaz_csapas_les_quatre_cents_coups/full_commentlist/1#c41238202
Válasz erre: 339. Négyszáz Csapás (Les Quatre Cents Coups) - 1959
2022-02-25T16:43:14+01:00
2022-02-25T16:43:14+01:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2020/03/14/339_negyszaz_csapas_les_quatre_cents_coups?full_commentlist=1#c41238024" class="reply_nick_836513" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41238024 );">@sissoko</a>: "A 3 kisgyerek, akik egyébként lányok valószínűleg a gondnok gyerekei voltak. Elővigyázatosságból zárta be őket, amíg a fiúk az udvaron voltak. <br /><br />
Mindenképpen nagyon bizarr...
https://ezer1film.blog.hu/2020/03/14/339_negyszaz_csapas_les_quatre_cents_coups/full_commentlist/1#c41238024
Válasz erre: 339. Négyszáz Csapás (Les Quatre Cents Coups) - 1959
2022-02-25T14:49:21+01:00
2022-02-25T14:49:21+01:00
sissoko
http://blog.hu/user/836513
A 3 kisgyerek, akik egyébként lányok valószínűleg a gondnok gyerekei voltak. Elővigyázatosságból zárta be őket, amíg a fiúk az udvaron voltak. A 3 lány/nő/kurva később, vagyis inkább korábban a fogdában játszódó jelenetben is megjelenik. <br />
A pszichológusnál a fiú lényegében Truffaut sorsát meséli el. Házasságon kívüli gyerek volt, apját nem ismerte, az anyja el akarta vetetni, a nagymamájának köszönheti az életét. Egy ideig ő nevelte, majd az anyjához és annak új párjához került, akik egyáltalán nem foglalkoztak vele.
https://ezer1film.blog.hu/2022/02/21/436_az_algiri_csata_la_battaglia_di_algeri/full_commentlist/1#c41229096
Válasz erre: 436. Az Algíri Csata (La battaglia di Algeri) - 1965
2022-02-22T07:16:31+01:00
2022-02-22T07:16:31+01:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Ez még egy korai filmélményem volt, amikor két hónapos volt a blogom, ezért elég nagy hatással volt rám és emlékezetes maradt. Addig nem láttam ennyire realista filmet. Legjobban az éttermi (vagy bár volt?) terrorakció maradt meg, az ugrik be először a filmről, az nagyon feszültre sikerült.
https://ezer1film.blog.hu/2020/01/15/m20_hannibal_tanar_ur/full_commentlist/1#c41217638
Válasz erre: M20. Hannibál Tanár Úr - 1956
2022-02-16T23:21:05+01:00
2022-02-16T23:21:05+01:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Ez most nem jött be nálam, a Körhintát sokkal jobban szerettem. Itt valahogy a két szék között a pad alá estek, amikor egyszerre próbáltak tragikusak és komikusak lenni. De legalább most már tudom, honnan ered a nyúlbéla :)
https://ezer1film.blog.hu/2016/10/11/52_hyppolit_a_lakaj/full_commentlist/1#c41209624
Válasz erre: 52. Hyppolit, a Lakáj - 1931
2022-02-13T00:34:18+01:00
2022-02-13T00:34:18+01:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2016/10/11/52_hyppolit_a_lakaj?full_commentlist=1#c41209620" class="reply_nick_1191178" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41209620 );">@Liberális Artúr</a>: Nem beteges, csak perverz :))))))
https://ezer1film.blog.hu/2016/10/11/52_hyppolit_a_lakaj/full_commentlist/1#c41209620
Válasz erre: 52. Hyppolit, a Lakáj - 1931
2022-02-13T00:31:22+01:00
2022-02-13T00:31:22+01:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Magyar filmes projektet akartam és tessék, hat évvel később már itt is vagyok :D<br />
Érdekes volt gyakorlott szemmel újra látni, de nem volt csalódás. :)<br /><br />
Talán beteges dolog tőlem, de ide kívánkozik, hogy amikor tizen-huszon-harminc évvel ezelőtt néztem a filmet, Schneidernéről az volt a benyomásom, hogy egy öreg, kövér nő. Itt elvileg 49, mégis sokkal jobban bejön, mint a filmbéli lánya.
https://ezer1film.blog.hu/2022/01/26/434_haborus_jatek_the_war_game/full_commentlist/1#c41183786
Válasz erre: 434. Háborús Játék (The War Game) - 1965
2022-01-30T22:39:03+01:00
2022-01-30T22:39:03+01:00
megnevezhetetlen
http://blog.hu/user/596131
Pedig hol van ez még az olyan alkotásokhoz képest, mint a Threads (1984)...
https://ezer1film.blog.hu/2020/01/19/331_cairo_station/full_commentlist/1#c41175726
Válasz erre: 331. Cairo Station - 1958 - (باب الحديد)
2022-01-27T13:37:26+01:00
2022-01-27T13:37:26+01:00
sissoko
http://blog.hu/user/836513
Véleményem szerint a fiatal női szereplő nem csak annyiban kapcsolódik a történethez, hogy "többször is összeakad a tekintete a mi félnótás hősünkkel". Őt is elhagyták, magányos, akárcsak Qinawi. Látjuk, halljuk, ahogy próbálja maradásra bírni a szerelmét, aki végül mégis magára hagyja. Én semmiféle "szebb jövőt" nem érzékeltem az ő film végi feltűnésével, inkább azt, hogy nem kell feltétlenül csúnyának, rokkantnak és szellemileg sérültnek lenned ahhoz, hogy csalódás érjen. <br />
Egyébként imádtam a filmet! :)
https://ezer1film.blog.hu/2022/01/23/433_doktor_zsivago_doctor_zhivago/full_commentlist/1#c41170356
Válasz erre: 433. Doktor Zsivágó (Doctor Zhivago) - 1965
2022-01-25T08:23:08+01:00
2022-01-25T08:23:08+01:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/01/23/433_doktor_zsivago_doctor_zhivago?full_commentlist=1#c41170182" class="reply_nick_596131" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41170182 );">@megnevezhetetlen</a>: most hogy felhozod a témát, jut eszembe, hogy annak is nagy jelentősége lehet, hogy nyáron sokkal hosszabb a természetes világosság idotartama, igy sokkal többet lehet dolgozni a szabadban.
https://ezer1film.blog.hu/2022/01/23/433_doktor_zsivago_doctor_zhivago/full_commentlist/1#c41170182
Válasz erre: 433. Doktor Zsivágó (Doctor Zhivago) - 1965
2022-01-25T04:09:38+01:00
2022-01-25T04:09:38+01:00
megnevezhetetlen
http://blog.hu/user/596131
A filmeseknek általában van egy ilyen beütése, hogy szeretnek téli jeleneteket nyáron forgatni (és viszont - de legalábbis az átmeneti évszakokat rendre télen veszik fel). Nálunk is jópár produkció forgott így mostanában, igaz, itt némi idő után tud akklimatizálódni az ember; valamennyire valószínűleg a "hóvakság" effekt miatt is jól jönnek a nyári erős fények (ld. a fenti lovas jelenetet)
https://ezer1film.blog.hu/2022/01/23/433_doktor_zsivago_doctor_zhivago/full_commentlist/1#c41166808
Válasz erre: 433. Doktor Zsivágó (Doctor Zhivago) - 1965
2022-01-23T19:45:05+01:00
2022-01-23T19:45:05+01:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/01/23/433_doktor_zsivago_doctor_zhivago?full_commentlist=1#c41166766" class="reply_nick_1191178" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41166766 );">@Liberális Artúr</a>: "Nem is emlékszem nagyon a cselekményre, de úgy rémlik, nem is nagyon volt, inkább epizodikusan épült fel több évtizeden át, igaz?"<br /><br />
Hét végülis a lényeg Zsivágó és Lara viszonyának változása egymáshoz, ahhoz képest, hogy mindegyikük más társsal kezdte. <br /><br />
"És talán itt lepődtem meg először, hogy Chaplinnek van még egy élő, híres lánya. "<br /><br />
No én meg azon lepődtem meg egyrészt, hogy nem ismerted, hiszen én például jobban ismertem, mint édesapját. Először talán a Három Muskétásban találkoztam vele. De azóta is sok filmben láttam. A másik amin most meglepődtem, hogy írod "még egy élő..." nem is tudtam, hogy több gyermeke van. Most rákeresve jól látom, hogy 11 volt neki?????<br /><br />
Az Arábiai Lawrence-t én sem élveztem, mint ahogy általában nagyon ritkán élvezem azokat a filmeket, melyeknek nincsen jó női szereplője. Ennek most viszont volt. (Ez persze nem feltétlenül elégséges ahhoz, hogy egy filmet jónak tartsak)
https://ezer1film.blog.hu/2022/01/23/433_doktor_zsivago_doctor_zhivago/full_commentlist/1#c41166766
Válasz erre: 433. Doktor Zsivágó (Doctor Zhivago) - 1965
2022-01-23T19:25:59+01:00
2022-01-23T19:25:59+01:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Hogy rohan az idő, ezt a filmet hét éve láttam. Nem is emlékszem nagyon a cselekményre, de úgy rémlik, nem is nagyon volt, inkább epizodikusan épült fel több évtizeden át, igaz? És a könyvet olvastam? Biztos volt a kezemben, de nem vagyok benne már biztos. Ha olvastam, annak van 15-20 éve is. Emlékszem a jégkirálynő birodalmára, néhány vonatos jelenetre, Klaus Kinski szerepére. És talán itt lepődtem meg először, hogy Chaplinnek van még egy élő, híres lánya. Azt hiszem kétszer láttam a filmet, egyszer még nem sokkal a blogolás előtt is.<br /><br />
Na de ami a filmet illeti, nem hagyott bennem mélyebb nyomot, nem élveztem, ahogy az Arábiai Lawrence-t sem különösebben.
https://ezer1film.blog.hu/2018/07/31/207_a_kotel_rope/full_commentlist/1#c41160204
Válasz erre: 207. A Kötél (Rope) - 1948
2022-01-20T17:39:19+01:00
2022-01-20T17:39:19+01:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2018/07/31/207_a_kotel_rope?full_commentlist=1#c41160192" class="reply_nick_1191178" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41160192 );">@Liberális Artúr</a>: a cím alapján elképzelésem sem volt, hogy melyik filmről van szó, de beleolvasva a posztomba rögtön kapcsoltam, hogy ez egy igazán remek film volt!
https://ezer1film.blog.hu/2018/07/31/207_a_kotel_rope/full_commentlist/1#c41160192
Válasz erre: 207. A Kötél (Rope) - 1948
2022-01-20T17:31:25+01:00
2022-01-20T17:31:25+01:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Na, mennyire emlékszel erre a filmre négy évvel később? :)<br /><br />
Kezdek kiszeretni Hitchcockból. Minden filmje nagyon izgalmas természetesen, de ezt már kezdem kevésnek érezni. Bosszantó volt, hogy bedob egy érdekes témát, majd nem foglalkozik vele a továbbiakban igazán.
https://ezer1film.blog.hu/2022/01/01/m41_a_tenkes_kapitanya/full_commentlist/1#c41144456
Válasz erre: M41. A Tenkes Kapitánya - 1964
2022-01-13T17:08:22+01:00
2022-01-13T17:08:22+01:00
11110000
http://blog.hu/user/1095458
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/01/01/m41_a_tenkes_kapitanya?full_commentlist=1#c41132136" class="reply_nick_978211" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41132136 );">@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK</a>: <br />
Azért elég sokan megtanultak, hogy te hülye voltál ahhoz is, az más kérdés.
https://ezer1film.blog.hu/2022/01/01/m41_a_tenkes_kapitanya/full_commentlist/1#c41144452
Válasz erre: M41. A Tenkes Kapitánya - 1964
2022-01-13T17:07:39+01:00
2022-01-13T17:07:39+01:00
11110000
http://blog.hu/user/1095458
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/01/01/m41_a_tenkes_kapitanya?full_commentlist=1#c41124898" class="reply_nick_1235149" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41124898 );">@Ekrü</a>: <br />
Meg a 60-as meg a 70-es években.<br />
Bizony.<br />
Ha hülye vagy magadtól (mert segghülye vagy, mint minden hozzád hasonló fizetett troll fidesztálib), nézz utána az interneten.<br />
Te nem butának és nem látszol, hanem segghülye vagy.<br /><br />
Ráadásul még a Tizedessel kapcsolatban is faszságokat beszélsz, ezek szerint azt sem láttad. Szerencsétlen fasz fidesztálib. Már csak a hozzád hasonló szellemi toprongyok futja a Fidesznek, a kicsit is értelmesebbek (70-es IQ fölött) már mind elmenekültek?<br /><br /><a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/01/01/m41_a_tenkes_kapitanya?full_commentlist=1#c41127548" class="reply_nick_733286" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41127548 );">@eßemfaßom meg áll</a>: <br />
És mikor is volt szombaton, seggfejke?<br />
Délelőtt?<br />
Ha nem, vajon miért nem?
https://ezer1film.blog.hu/2022/01/01/m41_a_tenkes_kapitanya/full_commentlist/1#c41144436
Válasz erre: M41. A Tenkes Kapitánya - 1964
2022-01-13T17:00:32+01:00
2022-01-13T17:00:32+01:00
11110000
http://blog.hu/user/1095458
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/01/01/m41_a_tenkes_kapitanya?full_commentlist=1#c41124714" class="reply_nick_978211" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41124714 );">@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK</a>: <br />
Vagy esetleg megtudtam, hogy Both Miklós zeneszerzőnek is gondjai vannak a magyar nyelvvel, mint neked?
https://ezer1film.blog.hu/2022/01/01/m41_a_tenkes_kapitanya/full_commentlist/1#c41132136
Válasz erre: M41. A Tenkes Kapitánya - 1964
2022-01-07T19:19:03+01:00
2022-01-07T19:19:03+01:00
AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK
http://blog.hu/user/978211
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/01/01/m41_a_tenkes_kapitanya?full_commentlist=1#c41124898" class="reply_nick_1235149" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41124898 );">@Ekrü</a>: <br /><br />
" Az orosz meg nem volt csoda,mert egészen 89-ig kötelező volt oroszt tanulni az iskolákban. "<br /><br />
Hehe..Sztem te nem éltél abban a rendszerben. szinte senki nem tanult meg oroszul, hiába volt kötelező.
https://ezer1film.blog.hu/2022/01/01/m41_a_tenkes_kapitanya/full_commentlist/1#c41128076
Válasz erre: M41. A Tenkes Kapitánya - 1964
2022-01-05T17:34:32+01:00
2022-01-05T17:34:32+01:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/01/01/m41_a_tenkes_kapitanya?full_commentlist=1#c41127664" class="reply_nick_1107148" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41127664 );">@moodPedro</a>: persze de a főmindentjobbantudokoskatörp le is vezette, hogy szombaton nem is lehetett mert blabla.
https://ezer1film.blog.hu/2022/01/01/m41_a_tenkes_kapitanya/full_commentlist/1#c41127664
Válasz erre: M41. A Tenkes Kapitánya - 1964
2022-01-05T13:08:09+01:00
2022-01-05T13:08:09+01:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/01/01/m41_a_tenkes_kapitanya?full_commentlist=1#c41127548" class="reply_nick_733286" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41127548 );">@eßemfaßom meg áll</a>: Valszeg jól emlékeznek a vasárnapra, csak az nem jut el a processzorig, hogy nem feltétlenül a bemutatót látták...
https://ezer1film.blog.hu/2022/01/01/m41_a_tenkes_kapitanya/full_commentlist/1#c41127560
Válasz erre: M41. A Tenkes Kapitánya - 1964
2022-01-05T12:08:04+01:00
2022-01-05T12:08:04+01:00
moodPedro
http://blog.hu/user/1107148
<a href="https://ezer1film.blog.hu/2022/01/01/m41_a_tenkes_kapitanya?full_commentlist=1#c41127548" class="reply_nick_733286" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41127548 );">@eßemfaßom meg áll</a>: yeah!!!
https://ezer1film.blog.hu/2022/01/01/m41_a_tenkes_kapitanya/full_commentlist/1#c41127548
Válasz erre: M41. A Tenkes Kapitánya - 1964
2022-01-05T12:04:46+01:00
2022-01-05T12:04:46+01:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
<a rel="nofollow" href="https://library.hungaricana.hu/hu/view/BekesMegyeiNepujsag_1964_02/?pg=148&layout=s">library.hungaricana.hu/hu/view/BekesMegyeiNepujsag_1964_02/?pg=148&layout=s</a><br />
1964. február 22. szombat<br />
18.50 A Tenkes kapitánya <br /><br />
Szóval nem mindig az emlékekre hagyatkozni, főleg nem mindenkinél nagyobb arccal oktatva.